ID. 48043020167
Section 01
Midterm Test for Syntax
1. ] Explain the correlation of the idea that language is used as a correlation between gestures and meaning? ( แสดงความสัมพันธ์ระหว่าง Gestures และ meaning )
A. GESTURES………..MEANING
It is the case that very possible meaning that can be expressed is correlated with a unique, unanalysable gesture be it oral or manual. Rather, each language has a stock of meaning - bearing element and different ways of combining them to express different meaning, and these ways of combining them are themselves meaningful . The two English sentence chris gave the notebook to Dana and Dana gave the notebook to chris contain exactly the same meaning – bearing element, i.e. words , but they have different meaning because the words are combined differently in them. These different combinations fall into the realm of syntax : the two sentences different not in terms of the words in them but rather in terms of their syntax.
B. GESTURE ARRANGEMENT MEANING
One could say that syntax makes possible the formulation of expressions with complex meanings out of unlimited nature, that is the number of meaningful expressions that can be produced by users of a human language is potentially infinite and this expressive principles. Much of the interest in language in psychology and cognitive science comes from what the study of the cognitive mechanism underlying language use and acquisition can reveal about the human mind.
2.] To understand Syntax perfectly well, we need to under the other linguistic branch ‘ Morphology ; Why is that? Can you try to analyse using the following data. ( เราจะเข้าใจไวยากรณ์ได้อย่างสมบรูณ์ก็จำเป็นต้องรู้เรื่องวจีวิภาคเช่นกัน เพราะอะไรจึงเป็นเช่นนั้น ลองวิเคราะห์โดยอาศัยตัวอย่างที่ให้มา)
a. *Barking dogs does not bite
- ประธาน กับ verb ไป agree กัน ถ้าใช้ dogs ต้องใช้ verb พหุพจน์ คือ do not
b. *All men is create equal
- men ในประโยชน์เป็นพหูพจน์ ไม่ต้องใช้ all ก็ได้
- is เป็น verb แล้ว create เป็น verb แท้ใช้ด้วยกันไม่ได้ถ้าจะใช้ด้วยกันต้องเติม ed หรือ ing เท่านั้น
c. *How long is your feet? One foot
- เป็นประโยคกำกวมที่ไม่รู้ว่า เป็นเท้า 1 ข้างหรือ เป็นที่วัดที่เรียกว่า 1 ฟุต
3. ] Experience of language …….Language faculty… Grammar of L
Children acquire a language will observe people around them and set of expressions in language which a child hears in the course of acquiring the language constitute the child’s the linguistic experience of the language. Experience serves as in put to the child’s language faculty is the child’s. Experience and the output of the language faculty is a grammar of the language being acquired.
Competence / performance
- Competence : a term used to represent native speaker’s knowledge of the grammar of their native language.
- Performance : a term which denotes observed language be haviour.
Species - specific
Whatever evidence we do have seems to me to support the that the ability to acquire that there are very deep and restrictive principles that determine that nature of human language and are rooted in the specific character of the human mind ( Chomsky 1972, p 102 )
ความสามารถในการตอบรับและการใช้ภาษาเป็นความสามารถเฉพาะในกลุ่มของมนุษย์
Linguistic Acquisition Device….. LAD
The language Acquisition Device ( LAD) is a postulated ‘’ organ’’ of the brain that is supposed to function as a congenital device for learning symbolic language ( ie, language acquisition ). First proposed by Noam Chomsky, the LAD concept is a component of the nativist theory of language which dominates contemporary formal linguistics, which asserts that humans are born with the instinct or ‘’ innate facility ‘’ for acquiring language.
Chomsky motivated the LAD hypothesis by what he perceived as intractable complexity of language acquisition, citing the not notion of ‘’ infinite use of finite means by Wilhelm Von Humboldt.
Principles and Parameter Theory ……. PPT
This theory, developed in Chomsky and much subsequent work claims that natural language grammars incorporate not only a set of innate universal principles. Which accent for those aspects of grammar which are common to all language. But also a set of parameters very from one language to another.
4.] Compare Thai and English in terms of the following:
( เปรียบเทียบคุณลักษณะต่อไปนี้ระหว่างภาษาไทยกับภาษาอังกฤษ )
a. Case
- In English : การใช้ verb จะเปลี่ยนไปตาม ประธานและกาลเวลา
- In Thai : ใช้ verb ตัวเดียวในทุกเวลาที่พูด
b. Number
- In English : การใช้ตัวเลขบอกจำนวนใช้ธรรมดา นับ 1 2 3 แต่ การใช้ตัวเลขบอกลำดับจะมีตัวหนังสือบอกลำดับ เช่น 1st อ่านว่า the fist หรือที่เรียกว่า one
- In Thai : ทั้งการนับจำนวนและการบอกลำดับใช้อย่างเดียวกัน
c. Sentence / Phrase structure
- ทั้งในภาษาอังกฤษและภาษาไทยใช้เหมือนกัน มี S + V + Ob เหมือนกัน
5. ] Employ any means to show clearly the ‘’constituent’’ and ‘Construction’ of the following sentence. ( ใช้รูปแบบใดก็ได้เพื่อแสดงรูปแบบ Constituent และ Construction ให้ชัดเจนจากประโยคที่ยกมา )
John normally smokes cigarettes in the morning
S
NP VP ( normally smokes cigarettes in the morning )
N [ present ] VP Adverbial
[ John ] S normally smokes cigarettes in the morning
Adverb V N Prep Determiner N
normally smokes cigarettes in the morning
**** Construction 6
**** Constituent 13
6.] underline the equal constituent with the underlined one. ( ขีดเส้นใต้ constituent ที่เทียบเท่ากันกับ Constituent ที่ขีดเส้นใต้แล้ว )
Example : They will try to reduce taxes and increase pensions.
a. Micheal more a book the president George Bush and Donal Rumsfeld.
b. Kenney G performed his concert in Bangkok and in Uttaradit .
c. His Majesty the King is highly regarded not only as the talented Jazz musician but also as the great scientist..
No comments:
Post a Comment